måndag 23 augusti 2021

Klänning till Sadie

 

Dottern har återigen ett 'docka-tid', efter över ett år inte ha rört dockorna. Så då fick mamma göra lite kläder igen...

Mönstret är av Elaine Philips, och hittats HÄR. Garnet är Dollar Stores Creations Bomullsgarn Glitter och jag virkade med 2,0 mm virknål. Jag virkade en extra hårsnod och blomma på bandet.

Sadie är en Our Generations docka, som egentligen heter Audre Ann (46 cm, passar också i American Girl kläder). Hennes kompis Rosie (Bayer docka som egentligen heter Charlene) ville ochså prova. 


Sadie har en mössa på sig som jag virkade för några år sedan, kjolen sydde jag av dotterns gamla klänning som blev för liten. Och tröjan fick jag när jag var barn, jag kommer inte ihåg vem stickade den, mamma, farmor, mormor? Jag lekte inte så ofta med min bebisdocka, mycket oftare med min mammas Schildkröts docka (schöldpadsdocka). Dockan fick inte följe med till Sverige, men kläder jag fick till henne har jag kvar, och passar dotterns dockor, som tur är. Kul att de kommer till användning.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar