onsdag 13 oktober 2021

Advent Utmaning

 

Jag tänkte utmana mig själv, och kanske dig. Jag tänker göra en Advent Kalender, med 24 olika handarbete. Om jag gör 3 varje onsdag på 8 veckor, då har jag precis 24 veckan innan 1:e december. Så en vecka kvar att sy ihop allting. Jag började förra onsdag.


Tur att jag har samlat så mycket mönster, tyger och garner...

För att hinna allt i god tid får också lite äldre grejer vara med. Klockan hittade jag när jag fick gamla knyppling grejer. Och snögubben sydde jag några är sedan. Tanken var att han skulle bli en julkort, men så blev det inte.

Paketet till att sy den här gulliga tomten hittade jag nyligen i second butiken. Bra när man har långa rast på jobbet.

Den här onsdagen har jag de att visa upp:


Det här var också ett paket av Atelje Margaretha, mönstret av Marianne Wettergren. Hittades samtidigt med tomten.


Björnen hittades mellan sygrejen, kom inte ihåg om jag köpte eller fick den, utan mönster, och inte färdigt, så jag hittade på vad den skulle bli.


Och en virkad snöflinge hittade jag, kom inte ihåg när jag gjorde den, måste vara några år sedan. 


Vill du vara med? Gör varje onsdag 3 jul grejer. Det behöver inte bli en adventskalender, kanske du vill göra 24 grejer att pynta julgranen med eller dela upp ett större projekt i 24 eller 8 delar... Hör av dig om du vill vara med, så kan jag visa din länk eller bild här på blogget nästa onsdag!

Jag glömde att skriva här om den här utmaningen, men skrev innan i mitt nederländska blogget, det är fler som är med, så om du vill se ännu mer julgrejen, kan du kolla på Handwerktuin.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar