tisdag 9 mars 2021

Filten är färdig

 

Jag började med den här projektet när Nederländerna gick i lockdown i mars, det var en KAL av NaantjeKnit och heter Corona Knuffel Lapjes deken, alltså, Corona mys filt. 

Det var kul att sticka, med så många olika tekniker, några var nya, så jag lärde mig mycket. Ibland blev det nästan som en stick kurs på distans. Tvåfärgstickning på flera olika sätt, patentstickning, och mycket mer. 

Jag tyckte att den här projektet måste också ha lite svensk i sig, så jag stickade en stor mönster kortare, för att ge rum till lite egen rutor. Till den använde jag lite mönster från mina svenska stick böcker. Och jag tyckte det var jättekul med lite egen design. 


Mönster finns fortfarande i Ravelry, på nederländska, engelska och tyska. Hon heter NaantjeKnit på sociala medier, Nana Seijlhouwer heter hon egentligen. 

Nu är corona projektet klart, så nu får det var över... 😅


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar