onsdag 28 juli 2021

En liten runda i föräldrarnas trädgård

 

Att älska allt som växer är något jag växte upp med. Jag gillade hjälpa till i trädgården, och gillade följa pappa överallt. (Jag kan tyvärr inte alla namn än på svenska...)


taklök... vänta, de har dessa också på taket, kolla om jag hittar bilden...



Luktärtor. 


Någon slags blåbär han köpte inte länge sedan.











Krusbär och japansk hallon (här de hemma i Sverige med, men de klarar inte vintern jättebra, tyvärr).


Som barn satt jag oftast här, vid den liten kanalen och tittade på grodorna.

Äpplen och päron i olika arter.



Walnut och röda vinbär


Vet ej vad de heter på svenska, gammaldags slags frukt som man äter när de rotnar.



"Schönemannen" en tysk namn till en frukt som är släkt med hallon.

Och våran höns, de fick inte följa med till Sverige tyvärr, men de hittade en bra boställe hos föräldrarna. "Barnevelder". Vi funderar på att skaffa höns igen nu att vi bo i Sverige...



En igelkott hälsade på.



Häger ser man ganska ofta i Nederländerna. 


Jag har fler bilder, från när vi åkte någonstands, kanske jag visar de också, om ni gillar det...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar