måndag 19 juli 2021

Hälsa på släktingar

 

För att hälsa på släktingar måste jag åka till Nederländerna. Dat var svårt i den här pandemitiden, så det var över två är sedan vi åkte dit. Men nu lyckades vi. Vi åkte båt Trelleborg-Travemünde (Tyskland) i söndags den 4:e juli.


Vi var framme vid kl 13 på måndagen den 5:e. 



Vi bodde hos mina föräldrar som bor på landet. 


Det finns mycket frukt i deras område som heter 'Betuwe'. Kännt i hela landet för frukt.


Här brukade jag äka skridskor!


Gamla körsbärsträd:



Nufortiden odlar man körsbär så här:




Gillar ni den här bilderna? Jag berättar och visar gärna mer om ni vill. 

Jag brukar visa svenska bilder på mitt andra blogg de Handwerktuin (på nederländska), men eftersom jag fick många komplimang på mina bilder från svenska bekante är det kanske kul att visa här också lite trädgårdsbilder, och nu från mitt hemland. Om ni har åsikter om det, får ni gärna kommentera.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar