måndag 4 september 2023

Docka

 

Nu får jag verkligen skärpa mig och sluta glömma skriva och visa här... Kanske du vet om att jag i 2023 ville utmana mig själv till att göra en större docka/gosedjur varje månad. Och än så länge har jag lyckats med det. Den här är augustis docka.

Dottern ville ha en docka och det blev ett mönster från ett gammalt bok "Het Nieuwe Poppenboek", van Kyoko Yoneyama,1979. Men jag har ändrat en hel del, med lite Waldorf erfarenhet. Dottern kallar henne Mika, och hon är 43 cm, hon är nog störst...


Vi hittade lite kläder i förrådet hon kunda ha på sig till hennes egna kläder blev färdiga.


Nog een aanpassing die ik deed... een naadje ter hoogte van de knieën, waardoor ze makkelijker haar benen kan buigen.


Dottern var behjälplig med att rita ansikte. 


En gammal, för liten linne blev en nattskjorta. 


Det blev lite svårt att känna igen originalen ;-)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar