tisdag 5 september 2023

Månads figurer


I år tänkte jag utmana mig själv och visa upp en docka/gosedjur sista tisdagen i varje månad. Än så länge har jag lyckats med det. Men inte visat här, efter januari-februari, bara på mitt nederländska blogg. Här kommer mars med sin kanin. Tanken var också att använda mig av en annan bok/designer varje månad. Kaninens mönster kommer från den här boken:

I april blev det en nalle:


Från tyska tidning Teddy's Kreativ, no. 3 (2011) Anja Fohmann. Blev inte så bra som jag hoppades, men lite söt ändå.

I maj blev det en drake:

Mönstret är Jennifer Carssons anpassad till ullfilt och översätt till Nederländska av Atelier Anke. Den här var riktig kul att göra, med detailer tovad på filtet.


I juni blev det en mus:


Mönstret är nederländsk, virkat med Rustas Ellen och 3,5 mm virknål. Klänning efter egen tycke, och hon fick en svans som mönstret inte hade.


Juli blev en räv...


Juli var semestermånad, så då fick det bli lite enklare med ett paket (Action) som dottern fick men inte ville göra, hade varit för svårt med tror jag. Anpassade lite kring ögonen.

Augusti docka har jag redan visat upp här...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar